Compte enrere per al Metro de Terrassa

Compte enrere per al Metro de Terrassa

 


Metro-Ballart-Vila

Aquest divendres hem fet, amb el conseller Vila, una primera presentació als mitjans del futur “Metro de Terrassa”, que es basa en el perllongament de la línia de Metro del Vallès/Ferrocarrils de la Generalitat. Hem pujat al tren a l’estació de Terrassa-Rambla per fer un trajecte de pocs minuts fins a l’Estació del Nord, on es troba l’intercanviador amb la línia de Rodalies (antiga Renfe). Ha estat una experiència apassionant circular per primera vegada per sota de la ciutat i recórrer una part de la nova línia de metro, a més de l’estació de Vallparadís-Universitat. L’objectiu de la visita d’avui era fer un “primer tast” del que serà, sens dubte, una de les grans revolucions en la mobilitat a la nostra ciutat, equivalent a la que van representar els soterraments de les vies dels Catalans i de Renfe als anys 80 i 90 del segle passat. El segle XXI serà, a Terrassa, el del metro, com el segle XIX va ser el segle del ferrocarril: mitjans de transport que resolen necessitats actuals i futures, que afavoreixen canvis, que milloren la vida de les persones, que contribueixen a impulsar l’economia… Tot això és el que començarà a partir del 29 de juliol, quan el “Metro de Terrassa” entri en funcionament i esdevingui la més notícia més important de l’estiu del 2015 a la nostra ciutat. Tot això ha costat molt. En diners, en esforços, en molèsties… Els ciutadans i ciutadanes de Terrassa han tingut molta paciència, amb els endarreriments justificats per la situació econòmica i amb els que es deuen als càlculs electoralistes del govern Mas i la seva voluntat d’inaugurar l’obra i el servei tan aprop com sigui possible de les properes (i encara dubtoses) eleccions catalanes. També han, hem tingut confiança quan es foradaven els túnels amb aquelles espectaculars tuneladores i quan hi havia gent que jugava a fer por a la ciutadania, a insinuar hipotètics perills i riscos… En qualsevol cas, des de l’Ajuntament hi hem posat sempre la màxima col·laboració i lleialtat institucional, mecanismes de seguiment i participació ciutadana, accions de comunicació i de promoció del comerç, actuacions urbanístiques, voluntat de coordinació pel que fa al transport públic… Al final, el que compta és que en poques setmanes tindrem en marxa el Metro, que podrem conectar-lo amb la xarxa de transport urbà i que guanyarem en qualitat de vida a molts punts de la ciutat. Queda pendent, per exemple, el projecte d’estació a la zona de Can Boada i la Maurina, en la línia de Rodalies, o l’estació de la Porta Sud de Terrassa. També queda pendent resoldre el greuge de les tarifes de ferrocarrils que paguem els terrassencs i terrassenques, un greuge tan injustificable com el del peatge de Les Fonts. O millorar el servei de bus cap a Barcelona. I pel que fa al govern de Rajoy (confiem que per pocs mesos), l’autovia orbital B40. Però, tot i aquestes reserves, la veritat és que estem fent un pas endavant històric, que ben aviat podrem celebrar i gaudir. L’era del Metro de Terrassa està a punt de ser una realitat i és una magnífica notícia per a la ciutat, per a tota la gent del nostre sistema urbà i de l’entorn metropolità de Barcelona. Per fi, el compte enrere ja ha començat – See more at: http://www.jordiballart.cat/compte-enrere-per-al-metro-de-terrassa/#sthash.uhuPz13H.dpuf